24 Қыркүйек, 2024 Әлеумет
Фото: Ашық дереккөз
Астана халықаралық қаржы орталығының (АХҚО) Талдамалық есебінің деректері бойынша соңғы 15 жылда Қазақстан 35 млрд. Көлік және логистикаға. Қазақстанда жүк тасымалдау көлемі 10 жылда 28% — ға-2014 жылғы 487 млрд. тонна-километрден 2023 жылы 621 млрд-қа дейін өсті. 2019 жылы пандемияға дейін көлік логистикасы 5,6 трлн теңгеге қызмет көрсетіп, ЖІӨ-нің 8% -. қамтамасыз етті. Үкімет Қазақстанның ЖІӨ-дегі көлік пен логистиканың үлесі 2025 жылға қарай 9% - ға дейін өседі деп болжап отыр. Салыстыру үшін: дамыған елдерде бұл көрсеткіш 13-14% жетеді.
АХҚО есебінде Қазақстан арқылы өтетін құрлықтық маршруттар арасында оның негізгі хабы ретінде Орта дәліз немесе ТМТМ деп аталатын Қазақстанның рөлі ерекше көзге түседі. "Транскаспий халықаралық көлік бағыты" Халықаралық қауымдастығы 2017 жылдың қаңтарында құрылды. Бүгінде ол 11 елдің 25 инфрақұрылымдық және логистикалық компанияларын біріктіріп, бүкіл маршрут бойынша логистикалық инфрақұрылымның синергиясын қалыптастырады. Дүниежүзілік банк 2030 жылға қарай Орталық Азия мен Кавказдың экономикалық өсуі есебінен осы бағыт бойынша жыл сайынғы тасымалдау көлемінің 11 млн тоннаға дейін үш есеге ұлғаюын болжап отыр.
Мұндай күшті болжамдар сарапшыларға қиял сияқты көрінбейді. Міне, жылдам өсудің пайдасына айтатын бір ғана мысал. Көлік министрлігінің мәліметтері бойынша Қытайдан Еуропаға контейнерлік жүктердің транзиті өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда өткен сегіз айда 20 есеге жуық өсті және 2023 жылдың 8 айында 1,1 мың ЖФЭ-ге қарсы 19,9 мың ЖФЭ (жиырма футтық баламасы) санына жетті.
Тимур Қожахметов, жеткізу тізбегін басқару саласындағы кеңесші:
— Қытай экономикасы бүкіл әлемде сұранысқа ие тұтыну тауарларын қолжетімді бағамен өндіру және экспорттау үшін жұмыс істейді. 2022 жылға дейін Қытайдан Еуропаға негізгі құрлық жүктері Ресей арқылы теміржол және автомобиль жолдары арқылы өтті. Санкциялар енгізілгеннен кейін бұл маршруттар жабылды. Үнді мұхиты арқылы Сингапур арқылы және одан әрі Суэц каналы арқылы Жерорта теңізіне жүктерді жеткізудің теңіз жолы ұзағырақ уақыт алады және жүктерді тасымалдау қымбатырақ. Осылайша, Қытай тауарларының баға тартымдылығы теңестіріледі. Сондықтан Қытай TMTM дамытуға мүдделі. Бір жағынан, бұл күрделі бағыт, өйткені ол мультимодальды, яғни контейнерлер мен жүктерді пойыздардан теңіз кемелеріне тиеу қажет, ал Ақтау мен Құрық порттарының инфрақұрылымының қуаты әзірге шектеулі. Паромдар негізінен Әзірбайжан болып табылады әзірге Каспийді аралап жүр және олар өсіп келе жатқан көлем үшін жеткіліксіз. Екінші жағынан, Транскаспий бағыты оңтүстік-шығыс Азия елдеріне, Африкаға, Таяу Шығысқа және Еуропаға Қытай тауарларын тез және арзан жеткізу үшін құрлық пен теңіз сауда жолдарын біріктіруді мақсат ететін "белдеу және жол" деп аталатын орта патшалықтың бастамасына өте органикалық түрде енеді.
"ТМТМ" қауымдастығының мәліметтері бойынша Ақтау және Құрық қазақстандық теңіз порттары арқылы айына орта есеппен 6 мыңға дейін жүк контейнері өтеді. Осы жылдың 8 айында Ақтау теңіз порты 18 125 жүк автокөлік құралын өңдеді (өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 26% - ға өсті). Бұл ретте өзбек автокөлік құралдарының ағыны 65 % - ға өсті. Қытайлық автотасымалдаушылар да биыл TMTM бағытын игере бастады. Бүгінде Құрық-Баку желісінде 10-ға дейін паром жұмыс істейді, оның ішінде вагондар мен автомашиналарды тасымалдайтын 6 әмбебап паром (паромдардың сыйымдылығы 28-54 вагон немесе 32-50 АТС).
Еуропалық Қайта Құру және даму банкі (ЕҚДБ) Орталық Азияның көлік инфрақұрылымын едәуір жақсарту және тұрақты байланыстарды қамтамасыз ету үшін қажетті инвестициялардың жалпы көлемін 18,5 млрд еуро деңгейінде бағалайды. Оған 33 инфрақұрылымдық жобаны дамыту кіреді. Қазақстан үшін құны 5,5 млрд еуро болатын 13 жоба анықталды.
Айжан Бейсеева, Орталық Азиядағы көлік және логистика бойынша сарапшы:
– Шетелдік ойыншылардың маңызды көлік торабы ретінде аймаққа деген қызығушылығы бірнеше ірі бірлескен кәсіпорындардың құрылуымен расталады. Caspian integrated Maritime Solutios Ltd, "ҚазМұнайГаз" ҰК АҚ мен Abu Dhabi ports Group бірлескен кәсіпорны, Транскаспий мұнай тасымалдарын ұлғайту үшін мұнай танкерлерін сатып алған. Бұл KPMC Ltd., Қазақстанның көлік-логистикалық секторында Ақпараттық технологиялар саласында қызмет көрсету үшін құрылған "Қазақстан Темір Жолы "ҰК" АҚ (ҚТЖ) және PSA International (Сингапур) бірлескен кәсіпорны. Middle Corridor Multimodal Ltd-ді атап өтуге болады., ҚТЖ бірлескен кәсіпорны, "Әзірбайжан темір жолдары" ЖАҚ және "Грузин темір жолы" АҚ ТМТМ-де мультимодальды және көліктік-логистикалық қызметтер саласындағы үйлестірілген саясатты қамтамасыз ету және іске асыру үшін қолданылады.
Қате тапсаңыз, қажетті бөлікті таңдап ctrl+enter басыңыз.
Ұсынылғандар
Пікір қалдыру
пікір