• USD 468.56

  • EUR 497.56

  • RUB 7.3

  • CNY 67.18

04 Желтоқсан, 12:01:21
Алматы
+7°

"Құмар ойын" психикалық бұзылысы мен ойынға деген құштарлықты ажырату үшін американдық психиатрлар қауымдастығы әзірлеген DSM-5 диагностикалық критерийлерін қолдану керек. Құмар ойындар клиникалық маңызды бұзылуларға немесе күйзеліске әкелетін құмар ойындарға қатысты тұрақты және қайталанатын проблемалық мінез-құлық ретінде анықталады. 12 ай ішінде келесі төрт немесе одан да көп критерийлермен көрінеді:

  • Адам қалаған толқу мен ләззатқа жету үшін ставкалардың мөлшерін көбейтіп, құмар ойындарын ойнау қажеттілігін тудырады. Бұл критерий тәуелділіктің қалыптасу динамикасын көрсетеді. Бірте-бірте таныс ынталандыру ойыншы үшін маңыздылығын жоғалтады және сол сезімдерді қайта сезіну үшін ол үлкен тәуекелге барып, ставка сомасын көтеруі керек. Бұл процесс құмар ойындарға төзімділіктің артуын көрсетеді. Дені сау адам мұндай қажеттілікті сезінбейді және ойындарды басқа ойын-сауыққа уақытша балама ретінде пайдаланады.
  • Құмар ойындарды қысқартуға немесе тоқтатуға тырысқанда, адам мазасыз немесе ашуланшақ болады.
  • Тәуелді адам бірнеше рет және сәтсіз құмар ойындарды бақылауға, азайтуға немесе тоқтатуға тырысады. Критерий мәселенің тұрақтылығын және оны өзіңіз шеше алмайтындығын көрсетеді. Дені сау адамның өзі құмар ойындарға қатысты мінез-құлықты басқара алады және олардан оңай бас тарта алады.
  • Ол әдетте ойынға толығымен сіңеді. Мысалы, бұрынғы құмар ойындар туралы үнемі ойланады немесе келесі ойындарды жоспарлайды, ойынға қайтадан жұмсауға болатын ақша алу жолдарын іздейді. Ойындар тәуелді адамның өмірінде басты орын алады және біртіндеп қалған әрекеттерді қалыптастырады. Өмір ойынға қайта оралу ниетіне бағынады.
  • Адам өзін дәрменсіз, кінәлі, мазасыз, депрессияға ұшыраған кезде жиі құмар ойындар ойнайды. Құмар ойындар тек көңіл көтеру үшін ғана емес, сонымен қатар жағымсыз эмоциялардан арылудың тәсілі ретінде де қызмет етеді. Тәуелді адамның уайым мен жаман көңіл күйден арылу, жағымсыз оқиғаларды бастан кешіру қабілеті төмендейді. Сондықтан ол жағымды әсер алудың оңай әдісіне жүгінуге мәжбүр.

Құмар ойындарға ақша жоғалтқаннан кейін, ол әдетте келесі күні ойынға қайтып оралады (шығындарын"қуу"). Құмар ойыншы құмар ойындарға қатысу дәрежесін жасыру үшін өтірік айта бастайды.

Ол құмар ойындарға байланысты мағыналы қарым-қатынасқа, жұмысқа, оқуға, мансаптық өсу мүмкіндігіне қауіп төндіреді. Төтенше жағдайларда адам мұның бәрін жоғалтады. Бұл қалыпты құмарлық пен патологияны бөлетін негізгі критерийлердің бірі. Дені сау адам кез-келген уақытта өзінің құмарлығын қалдыра алады, бұл тәуелдіден айырмашылығы өмірдің басқа салаларында сәттілікке қауіп төндіреді.

Құмар ойыншы құмар ойындардан туындаған қаржылық мәселелерді шешу үшін ақша алу үшін басқа жақын адамдарынан көмек сұрай бастайды. Көбірек қарыз алады, жақындарына өтірік айтып, қол ұшын созуды өтінеді. Алайда құмар ойыннан ақшасын қайтарып ала алмаған соң, қарызға белшеден батады.

Құмар ойындардың патогенезі

Ұзақ уақыт бойы психикалық бұзылулардың қай түріне құмар ойындарды жатқызу керек екендігі туралы пікірталас болды. Ғалымдардың бір тобы оны клептомания және пиромания сияқты импульсті бақылау бұзылыстары тобына жатқызды. Сонымен қатар, ойынға тәуелділіктің дамуы ерікті зейіннің бұзылуына және тежегіш орындаушылық функциялардың жеткіліксіздігіне негізделуі керек еді.

Екінші топ бұл бұзылуды тәуелділікке (тәуелділікке) жатқызып, оны химиялық емес (мінез-құлық) тәуелділіктің жаңа кластеріне бөлді. Drd2, MAOA және т.б. гендеріндегі нашақорлыққа ұқсас өзгерістер анықталды. эпидемиологиялық деректер мен қауіп факторлары да бірдей болды.

Ғалымдардың үшінші тобы құмар ойындар обсессивті-компульсивті бұзылулар тобына жатады деп есептеді, сондықтан ойынға деген қызығушылық обсессивті немесе компульсивті тартымдылық ретінде қарастырылуы керек.

Соңғы ықтимал гипотеза ойын — сауық көңіл-күйдің бұзылуы деп болжайды, өйткені науқастарда аурудың ағымын қоздыратын және өзгертетін күшті әсерлер жиі кездеседі.

Нәтижесінде екінші топтың позициясы жеңіске жетті және құмар ойындар химиялық емес тәуелділіктер тізіміне енгізілді, өйткені дәл осы теория үшін ең көп дәлелдер, нейробиологиялық зерттеулер жинақталған. Сонымен қатар, Тәуелділікті емдеу тәсілдері (12 қадамдық бағдарламалар, қайталанудың алдын алу терапиясы) ойыншыларға жақсы сәйкес келді.

Құмар ойындардың жіктелуі және даму кезеңдері

Құмар ойындарының екі түрі бар:

  • Эпизодтық – ойын-сауық белгілері белгілі бір уақыт аралығында пайда болады, бірақ белсенді ойын-сауық эпизодынан кейін әлсірейді немесе мүлдем жоғалады;
  • Тұрақты – симптомдар ұзақ уақыт бойы үздіксіз байқалады.

Сондай-ақ, қазір оффлайн казино мен ойын клубтарында жүзеге асырылатын құмар ойындар мен онлайн-құмар ойындар сияқты ойынға тәуелділіктің түрлері бөлек қарастырылуда. Көптеген елдердегі барлық офлайн казиноларға тек жекелеген аумақтардағы ойын аймақтарында рұқсат етіледі. Интернет казиноны бақылау әлдеқайда қиын. Интернет-казино мен тотализаторлардағы құмар ойындарға тәуелділікті және компьютерлік ойындарға тәуелділікті шатастырмау керек, бұл әртүрлі күйлер мен олардың терапиясының тәсілдері әртүрлі.

Құмар ойындардың дамуының бірнеше кезеңдері бар:

  • 0 деңгей-адам құмар ойнамайды.
  • 1 деңгей-адам тек ойын-сауық мақсатында құмар ойындар ойнайды. Бұл әрекет үлкен проблемаларға әкелмейді.
  • 2-деңгей-ойын өмірдің әртүрлі салаларында айқын жағымсыз салдармен бірге жүреді: отбасылық және кәсіби салада, физикалық денсаулық пен қауіпсіздікте проблемалар туындайды. Құмар ойындардың диагностикалық критерийлері орындалмайды (критерийлер төменде көрсетілген).
  • 3 деңгей-ойын өмірдің әртүрлі салаларында айқын жағымсыз салдармен бірге жүреді, құмар ойындардың диагностикалық критерийлері байқалады.
  • 4 деңгей-тәуелділіктің ауыр түрі. Тәуелділіктің барлық критерийлерінің болуымен қатар, құмар ойындарының жағымсыз салдары бар. Сондай-ақ ұзақ уақыт бойы адамды көмек іздеуге мәжбүр ететін жойқын стресс бар.

Қазірдің өзінде қалыптасқан құмар ойындардың дамуында бірнеше фазалар классикалық түрде ерекшеленеді:

  1. Жеңіс кезеңі-ол ерте сәттілікпен пайда болады және әлеуметтік мәртебені, күш пен күшті арттырудың жағымды сезімімен бірге жүреді. Мұның бәрі болған оқиғаларды жадта бекітеді және адамның геймплей теориясына енуіне, жеңімпаз стратегияларды зерттеуге әкеледі. Ойын біртіндеп және тыныш түрде барлық басқа мүдделер мен стрессті жеңу тәсілдеріне ауыса бастайды. Адам барлық бос уақытын ойында өткізеді. Ол өзінің жетістігін өзінің ерекше қабілеттерімен байланыстырады, оны өзін-өзі бағалаудың негізіне қояды.
  2. Күтпеген сәтсіздікке ұшырап жоғалту кезеңін бастайды. Адам алдымен бұған сенбейді, содан кейін жоғалтудың орнын толтыру және сәттіліктің шабыттандыратын сезіміне оралу үшін мүмкіндігінше тезірек ойнауға тырысады. Көбінесе мұндай жағдайда туыстарына және жұмыста өтірік айтуға итермелейді, кейде тіпті ұрлық жасауға мәжбұр боласыз. Ойнауға деген ұмтылыс. Яғни жаңа ойынға ақша табу қиынға соғады, кейде мүлдем сәйкес келмейді, мәжбүрлі түрде жүзеге асады. Бұл кезең жоғалған өркендеу күйін қуу сияқты.
  3. Жоғалту кезеңдерінің қайталанатын өзгеруі және ақшаны қайтарып алу үшін үшінші кезеңді-үмітсіздікті қалыптастырады. Әр отбасының қаржылық және моральдық резервтері бар, олар ойыншының қайтадан өзгеруге деген уәделеріне сеніп, қайтадан алдау мен ысырапшылдыққа тап болып, ойнауға деген ұмтылысын қолдайды. Бірақ кез-келген резервтер мен кез-келген шыдамдылық аяқталады, құпия әрдайым айқын болады, ал ойыншы отбасында бас тартуға, жұмыстан босатуға, жеке банкроттыққа және өзінің армандарын орындай алмауға тап болады. Бұл жағдай көбінесе ауыр депрессиямен, суицид туралы ойлармен, бәрін тастап кетуге және қашуға деген ұмтылыспен, сондай — ақ психосоматикалық белгілермен-ас қорыту жолдарының бұзылуымен, дүрбелең шабуылдарымен және т. б.

Кейбір жағдайларда алкоголь мен есірткіге тәуелді адамдардан бас тарту кезеңінің аналогы деп санауға болатын үмітсіздік кезеңінде адамдар көмекке жүгініп, емделе бастайды. Басқа жағдайларда, ойын циклынан өткеннен кейін, біраз кідіріс пайда болады, оның барысында адам жұмысқа оралады, ойнамайды, ақша жұмсамайды. Бірақ мұндай ремиссия сипатталған ойын цикліне ену арқылы жаңа шиеленіс пен бұзылумен ауыстырылуы мүмкін.

Құмар ойындардың асқынулары

Ойынға тәуелділіктің келесі негізгі асқынулары бар:

  1. Отбасылық қатынастардың бұзылуы және отбасындағы зорлық-зомбылық, оның ішінде балаларға қатысты. Ойыншы геймплейге назар аударады. Оның ойында оған ойнауға, барлық қарыздарын қайтаруға және барлығына өзінің дұрыс екенін дәлелдеуге мүмкіндік беретін "Алтын стратегияны" ашты деген ой бар. Жақындарыңыздың оны шектеуге немесе тоқтатуға тырысуы ашуланшақтық пен агрессияның өршуіне әкеледі.
  2. Психиатриялық бұзылулар. Бұған депрессия, биполярлық, антисоциалды тұлғалық және мазасыздық бұзылыстары, гиперактивтілікпен назар тапшылығының бұзылуы және басқалар жатады. Жоғарыда аталған көптеген бұзушылықтар тек құмар ойындардың фонында ғана емес, одан бұрын да пайда болуы мүмкін, осылайша құмар ойындарға тәуелділіктің дамуын күшейтеді. Мысалы, биполярлық аффективті бұзылыстың маниакальды фазалары кезіндегі адам өз мүмкіндіктерін патологиялық қайта бағалауға байланысты негізсіз тәуекелге бейім болуы мүмкін және табиғи түрде жоғалтқан кезде Үлкен ставкалар жасай алады.
  3. Суицидтік мінез-құлық. Жеңіліске тап болған ойыншы өзін қатты кінәлі сезінеді. Оған қар көшкіні сияқты жинақталған мәселелердің барлығы оралады. Бұл жағдайда Суицид көбінесе осы кезеңдегі тәжірибенің асқынуы болып табылады. Кейбір жағдайларда депрессиялық жағдай парасуицидпен шектеледі, яғни нақты суицидті емес, өз мақсаттарына жету үшін басқа адамдарды манипуляциялауды (мысалы, жаңа ойынға ақша алу) қамтитын мінез-құлық.
  4. Айтарлықтай қаржылық қиындықтар. Адамдар қаржылық мүмкіндіктерінен асатын несие алады. Бұрынғы қарыздарын өтеуге тырысып, олар үлкен пайызбен жаңа несиелер алады, кейде микроқаржылық несие құралдарын дұрыс пайдаланбайды және т.б. сайып келгенде, бұл банкроттыққа әкелуі мүмкін.
  5. Қылмыстық мінез-құлық. Несиелік ауыртпалық, жағымсыз эмоциялармен және ішкі патологиялық сенімділікпен бірге, ойнау үшін аз ғана ақша алу адамды қылмыстық әрекеттерге итермелеуі мүмкін: жезөкшеліктен ұрлық пен кісі өлтіруге дейін апаруы мүмкін. 
"Қамшы" сілтейді
Ілмек сөздер: құмар ойын Қазақстан

Қате тапсаңыз, қажетті бөлікті таңдап ctrl+enter басыңыз.

Пікір қалдыру

пікір