Алматы әлі күнге дейін Қазақстандағы туризмнің негізгі драйвері болып табылады. Курорттық демалысты сүйетіндердің басым бөлігі Қазақстанның оңтүстік астанасына баруды жөн көреді, деп хабарлайды Qamshy.kz ақпарат агенттігі.
2024 жылдың басынан бастап Қазақстанның курорттық аймақтарына 766,6 мың келуші келді. Бұл 2023 жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 63,1 мың адамға көп, деп хабарлады ҚР АӘДМ Ұлттық статистика бюросы.
Бұл ретте 2024 жылғы қаңтар-наурыз деректері бойынша ең танымал курорттық аймақ Алматы тау кластері болып табылады. Оған 551,9 мың қонақ немесе келушілер келді – Қазақстандағы барлық демалушылардың 72% - дан астамы.
Алматы мен оның айналасындағы аймақтардың танымалдығы бойынша басқа мекендермен салыстыруға келмейді:
- Щучье-Бурабай курорттық аймағында осы кезеңде 69,1 мың адам демалды,
- Маңғыстау курорттық аймағында - 57,5 мың келуші,
- Түркістанның туристік аймағында - 26,1 мың адам,
- Алтай курорттық аймағында - 20,7 мың турист.
«2024 жылдың қаңтар-наурыз айларында курорттық аймақтарда орналастыру орындарымен көрсетілген қызметтердің көлемі 27,8 млрд теңгені құрады. 2023 жылдың осындай кезеңінде 23,2 млрд теңгеге қызмет көрсетілді, бұл тиісінше 19,8% - ға артық», делінген Ұлттық статистика бюросының хабарламасында.
Түсіндірейік: Алматы тау кластері-тау шаңғысы туризмі мен экотуризмнің орасан зор орталығы, орналасқан жеріне екі миллиондық Алматы қаласы және радиусы 100 шақырымға жуық таулы аймақ (Медеу, Шымбұлақ, Үлкен Алматы көлі, Есік, Түрген, Қаскелең, Талғар және т.б.) кіреді. Жоспар бойынша кластер үш миллионға дейін туристерге қызмет көрсете алады.
Бүгінгі таңда бұл тек Қазақстанда ғана емес, бүкіл Орталық Азияда ең көп баратын таулы курорттық орын – бұл кейбір қонақүйлер мен демалыс орындарындағы бағалар, айталық, қатты шағып жатқанына қарамастан.
Мәселен, бір биік таулы коттедж қалашығында тауға қарайтын үйдің құны тәулігіне 250 мың теңгеге жетеді және орындар бірнеше ай бұрын сатылады.
Алматы тау-кен кластері соншалықты қарқынды дамып келе жатқаны жақсы ма, жаман ба? Әрине, бұл жақсы, өйткені бұл мегаполис қазынасына үлкен ақша ағыны және көптеген жұмыс орындары. Алайда, мұндай табыстың минусы да бар. Бұл курорт Қазақстаннан да, шетелден де негізгі туристік ағымды өзіне тартты. Алматы шетелдік туристердің негізгі ағынын қамтамасыз етеді.
Бірақ қаланың қолда бар мүмкіндіктері туристер ағынымен күресуде. Жаңа инвестициялар мен жобаларды дамыту қажет.
Ел президенті Қасым-Жомарт Тоқаев та мегаполиске өсіп келе жатқан туристік жүктеме туралы айтты. 2024 жылғы 13 маусымда туризмді дамыту жөніндегі кеңесте ол былай деді:
"Алматы – Қазақстандағы туризмді дамытудың басты орталығы. Бірақ қаланың туристік инфрақұрылымы өсіп келе жатқан жүктемеге төтеп бере алмайды. Шымбұлақта демалыс және мереке күндері келушілер ағыны оның өткізу қабілеттілігінен 2,5 есе асады. Сондықтан тау шаңғысы кластерін одан әрі дамыту өте маңызды", деді Қасым-Жомарт Тоқаев.
Бұдан басқа, бір ғана Алматы тау-кен кластеріне деген құштарлық басқа салаларда туризмнің дамуын нашарлатады.
Жылдың басында бұл мәселеге Kazakh Tourism ұлттық компаниясының басшысы Қайрат Сәдуақасов назар аударды.
"Туристік ағынның біркелкі бөлінбеуі байқалады. Бұл не туралы айтады? Өңірлердегі кейбір кәсіпорындардың банкроттық қаупі, толып кету және бағаның өсу қаупі бар, біз қазір Алматыда көріп отырмыз. Мұны жою үшін әр аймақта белсендіру бағдарламаларын іске қосу қажет", деді Қайрат Сәдуақасов.
Қазақстандық туристік қауымдастықтың президенті Рашида Шайкенова жергілікті биліктің рөлі туралы үнемі айтып келеді. Оның пікірінше, егер облыстар басшылығы жергілікті жерлерде туризмді дамытпаса, онда орталықтан ешқандай мемлекеттік қолдау көмектеспейді.
Осыдан тура бір жыл бұрын – 2023 жылдың шілдесінде – ҚР-да туристік саланы дамытудың 2023-2029 жылдарға арналған тұжырымдамасы қабылданды. Онда осы саладағы жұмыспен қамтуды 800 мың адамға дейін ұлғайту, ал саладағы жалпы қосылған құн көлемінің өсуін 6 трлн теңгеге дейін жеткізу көзделіп отыр.
Пікір қалдыру