Мұғалімдер қауымы үшін айрықша ыстық мәуелі күздің бел ортасында «Өрлеу» педагогикалық қызметкерлердің біліктілігін арттыру ұлттық орталығының құрылғанына үш жыл толады. Үш жыл: бұл көп пе, әлде аз ба? Аталмыш кезеңде біліктілікті арттыру жүйесінде ерекше не өзгерді? Алдымен, атап өту керек, осынау қысқа мерзімде көптеген шаруалар тындырылды. Қазірдің өзінде біліктілікті арттырудың қазақстандық жүйесін түбегейлі жаңартуға бағытталған іс уақытында және сенімді түрде қолға алынғанын айтуға тиіспіз.
Бүкіл әлемде үздіксіз білім жүйесін құруға басымдық беріледі. Бұған дейінгі «Өмір бойы оқу керек» қағидасына керісінше, бүгінде «Бүкіл өмір бойы оқу керек» қағидаты іске асырылуда. Мұнда біліктілікті арттыру жүйесіне жетекші орын берілетіні белгілі. Қазіргі күні «Өрлеу» ұлттық орталығы, оның облыстық филиалдары өзіне жүктелген міндеттерді табысты орындап келеді дей аламыз. Бұған орталықтың тұғырнамасын нықтау, қызметтің мазмұнын анықтау нәтижесінде қол жеткізуге мүмкіндік туды.
Соған орай халықаралық қоғамдастықтың тәжірибесі теория жүзінде де, практикада да егжей-тегжейлі зерттелді. Мәселен, Ұлыбританиядағы, Кореядағы, Сингапурдағы, әлемнің басқа да дамыған елдеріндегі біліктілікті арттырудың ұйымдық жоспарлары мен оқу-әдістемелік кешендері әзірленіп, тек үшінші базалық деңгейдегі курстарда ғана емес, сонымен бірге, пән мұғалімдерінің қысқа мерзімдік курстарында да негізге алынды. Біздің филиалымызда осы жылы Кембридж бағдарламасы бойынша үшінші базалық деңгейдегі курстардан 781 педагог өтті. Ал ағымдағы жылдың қыркүйегінен бастап тағы 190 педагог оқуға кірісті. Қысқа мерзімдік курстарда 2456 педагог оқыды.
Институтта деңгейлік бағдарламалар орталығы жұмыс істейді, мұның өзі барлық сертификатталған мұғалімдерді шоғырландыруға мүмкіндік береді. Ал желілік қоғамдастықты құру курстан кейінгі кезеңде педагогтармен бірлесіп жұмыс істеуді жалғастыруға ықпал етуде. Сөйтіп, сертификатталған педагогтар оқу үдерісіне барлық жаңашыл істерді табысты енгізуге мүмкіндік алды. Мұнымен қоса, педагогикалық ұжымдарда оқу-тәрбие үдерісін ұйымдастыруға деген көзқарас елеулі түрде өзгерді. Тіпті, оқушылар білім үдерісінің белсенді субъектілері болып табылуда, өйткені, олар табысқа жетудің өзі жеке негіздеу мен оқудың нәтижелілігіне байланысты екендігін түсінеді.
«Өрлеу» жоспарына сәйкес педагог жұмысының тағы бір маңызды аспектісі – электрондық оқытуға айрықша көңіл бөлінуінде. Бүгінде бұл – уақыт талабы. Әлемдік білім кеңістігіне кіру үшін педагогтар инфокоммуникациялық әлеуетті жетік меңгеруі тиіс. Әсіресе, «E-learning» жобасы педагогтар үшін жаңа мүмкіндіктер ашатыны сөзсіз. Қазірдің өзінде саланы басқару жүйесін автоматтандыру енгізілуде: электрондық журналдар, кесте, күнделіктер, кітапханалар және т.б. Осыған байланысты, қыркүйек айынан бастап институтта «е-learning» енгізу жөнінде курстарды өткізуге кірістік. Биылғы жылы 301 пән мұғалімі және Ақмола облысы колледждерінің 25 оқытушысы арнайы курстардан өтеді. Бұл курстарда сабақ беруді аймақтық тренерлер, біздің институттың оқытушылары Р.Мұқанова, А.Омарова, Д.Сейпиев, С.Шөкімова жүзеге асырады. Олар Алматыда «Білім ұйымдарында «е-learning» электрондық оқыту жүйесін басқаруды үйретудің, оқытудың технологиясы» курстарында дәріс тыңдағаннан кейін тиісті сертификаттар алған болатын.
Біліктілікті арттырудың қазіргі қолданылып жүрген жүйесінде оқытушылар құрамын даярлауға айрықша мән беріледі. Курстарды жүргізуге рұқсатнама алу үшін алдымен оған жауапты әрбір адам тиісті оқудан, тестілеу процедурасынан өтіп, сынақ тапсыруы керек. Сондай-ақ, қысқа мерзімдік курстарда да оқу үдерісі сапалық жағынан өзгерді. Институт оқытушылары сертификатталған тренерлердің интерактивтік әдістемелерін пайдаланып, курс тыңдаушылары үшін оқу-әдістемелік кешендерді (мануалдар) әзірледі. Кіріспе және қорытынды тестілеу енгізілді. Осынау әдістер курстың қызметінің тиімділігін күшейтуге мүмкіндік беруде.
Бүгінгі тәжірибе Қазақстан Республикасында білім жүйесін дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған Мемлекеттік бағдарламасында белгіленген идеялар нақты жүзеге асып жатқандығын айғақтайды. Білім мекемелеріндегі инновациялық қайта құрулардың жандандырылуына «Өрлеу» ұлттық орталығының бастамасымен өтіп жатқан шаралар – тұңғыш республикалық педагогикалық оқулар, филология пәндері мұғалімдерінің съезі, «Жыл әдіскері» республикалық конкурсы, педагогикалық инновациялар жәрмеңкесі, педагогтардың тамыз кеңесі едәуір дәрежеде ықпал етуде. Педагогтар өз жетістіктерін шеберлік сыныптарының, баяндамалардың, пікірталастардың, конкурстардың барысында көрсетуге толық мүмкіндік алды. Қазақстанның педагогикалық корпусы өткен форумдарда өз еңбегінің нақты нәтижелерін бағамдауға, шығармашылықпен жұмыс істеуге, өзінің кәсіби шеберлігін ұштауға қол жеткізе білді.
Педагогика ғылымдарының докторы Гүлназ Ахметова жетекшілік ететін «Өрлеу» педагогикалық қызметкерлердің біліктілігін арттыру ұлттық орталығының кәсіби білгірлігінің, облыстық филиалдардың белсенді жұмысының арқасында алғашқы жылдың міндеттерін табысты атқаруға қол жеткізілді. Қазіргі заманғы компьютерлік технологияны енгізу филиалдардың орталықпен тұрақты байланыс жасауына мүмкіндік берді – электрондық пошта, әкімшілік кеңестер мен онлайн тәртібіндегі ілездемелер, вебинарлар жедел ақпарат алуға мүмкіндік жасап, жүргізіліп жатқан жұмысқа екпін берді. Осының нәтижесінде Біліктілікті арттырудың ұлттық жүйесінің қалыптасуы қарқын алып келеді. Мұның өзі Қазақстан Республикасында Білім жүйесін дамытудың мемлекеттік бағдарламасында қойылған міндеттер бұдан былайғы уақытта да табысты шешілетінін айғақтайды.
Дереккөз: Егемен Қазақстан
Пікір қалдыру