Жанар Байсемізова: Бір ай бойы ораза тұту Құранда жоқ

/uploads/thumbnail/20171222153816843_small.jpg

Жанар Байсемізова бірер күн бұрын инстаграм желісіндегі парақшасында ораза амалының Құранда жоқ екенін жазып, көпшіліктің қызу сынына ұшырады деп хабарлайды Qamshy.kz ақпарат агенттігі.

Белгілі тележурналист, "Шетелдегі қазақ балалары" атты авторлық жобасымен көптің көңілінен шыққан Жанар Байсемізова бүгінде көпшілікке рухани азық сыйлайтын мотиватор ретінде танылып жүрген еді. Әлеуметтік желідегі 125 мың оқырманын түрлі пайдалы кеңестер мен жағымды жаңалықтарымен қуантып жүрген тележурналистің соңғы жазбасы көпшіліктің шамына тиді.

Атам заманнан қазақ халқы бес парыздың бірі деп, отыз күн тұтып келе жатқан оразаны жоққа шығарып, он күн ұстаса де жеткілікті деген тележурналисті қалың оқырманы түрлі пікірмен сынап жатыр. 

Мұның алдында да будда дініндегі әлдебір сенім туралы сөз қозғай келе, "7-мамыр -осы жылдағы ең ғажайып күн. АКШАЯ-ТРИТЬЯ деп аталады" деп, ол күні не істеу керек, қандай амал жасау керектігін тікелей эфирде айтамын деп, тағы да сынға ұшыраған болатын. 

 
 
 
Посмотреть эту публикацию в Instagram
 
 

7-мамыр -осы жылдағы ең ғажайып күн. АКШАЯ-ТРИТЬЯ деп аталады. Дәл осы күні АЙ мен КҮН ерекше жомарттық танытып, Жерге қайырлы, жағымды энергия төгеді. Акшая Тритья керемет астрологиялық мүмкіндікті дарытып, молшылықты еселендіреді. Ежелгі санскрит тілінен аударғанда акшая сөзі мәңгілік, жеңілмейтін, өлмейтін, бұзылмайтын деген мағынаға ие. Ал, тритья сөзі Айдың үшінші күні деген мағына береді. Яғни бұл күн кез-келген бастама үшін өте тамаша болмақ. Осылайша Акшая Тритьяда бастаған маңызды ісіңіз нәтижелі болып, ұзақ мерзімге жемісін береді. Табысқа кенелесіз. Дәл осы күні Жер бетіне жайылатын алапат энергияны пайдалануға шақырамын. Сонымен бұл күні не істеп, не бастағанымыз абзал? Толығырақ #ТікелейэфирдеБайсемізде айтылады. Ертең, 3-мамыр, әдеттегідей бестер шамасында. Сіздерге қызық болса, лайк басып, коммент қалдырыңыздар ??? . #Менбәрінебақыттілеймін #ЖанарБайсеміздіңРуханипрактикасы

Публикация от Жанар Байсеміз-Колесникова (@janar_baisemizova)

Өзінің басқа діни ағымда екенін жазбаларынан байқатып қойды деген ой кейбір оқырманның көкейінде туындағаны анық. 

Қалың сыни пікірдің астында қалған Жанар Байсемізова бұл жазбаны белгілі бір сары басылымнан көшіріп алғанын айтып, тіпті сілтемесін қалдырған. Алайда, сілтеме бойынша кірсең, ешнәрсе таппайсың.

Жанар ханымның дәл ораза кезінде жазған бұл жазбасын көпшілік "жауды сыртта десек, өз ішімізде екен ғой" деген ой түюге итермеледі.  Қарапайым халық пен елге белгілі өнер адамдары да Жанар ханымның бұл әрекетін теріс пиғылға балады. 

Жазбаның астарында жазба авторының да ойы жатқаны онсыз да түсінікті. Өйтпеген жағдайда, ол бірнеше жағымсыз пікірден кейін-ақ жазбаны алып тастар еді.

«Ертең бір ойыңызды жинақтап пост шығарасыз деген үміттемін. Мына жазба сіздікі емес. Сіздің жазбаларыңыз Аллаға жақын. Және былтыр өзіңіз ораза ұстап, оны 10 күн емес 30күн ұстағаныңыз анық есімде. Биылда солай болар», «Жанар ханым, жоқ жерден жаңалық ашу ұнайды-ау сізге... Онсызда екі ойлы боп жүргендер шын қабылдап қалып, қанша адамды адасуына себеп боп қалмаңызшы... Ораза- бес парыздың бірі», «Мынаны xайп көздеп жазсаңыз да... Ақылсыздықтың ең жоғарғы сатысында жаздыңыз!», «Мынау таза алжудың алдындағы синдром. Алла сақтасын мұндай адасудан»- деген пікірлер жаңбырдан кейінгі саңырауқұлақтай қаптап кетті.

Ал, бұл пікірталасқа айтыскер ақын Айнұр Тұрсынбаева «Ораза Алланың парыз еткен амалы» деп өз пікірін қалдырып, психолог Құралай ханым мен журналист Асхат Садырбай сабырға келіп, бұл жазбасын желіден алып тастауын өтініп: «Қайырлы күн! Менің жазған соңғы постымды оқыңыз да бұл постты өшіре салыңыз. Алла кешірсін», «Жанарик мына постыңды алып таста»,- деп өтініш жазған. Алайда, Жанар Байсемізованың инстаграм желісінде тікелей эфирде айтқан сөзіне қарағанда, бұл жазба ешқашан өшпейтін сияқты. Дегенмен, қарапайым халықтың да, мыңдаған оқырмандарының да, танымал тұлғалардың, таныс, жанашырларының да сөзіне құлақ аспаған Жанар ханым: «Менің жазбамның астына танымал адамдарды белгілемей-ақ қойыңыздар. Олар өздерінің әнін айтып, жұмысын жасап жүре берсін. Постты алып таста деп өтініш айтқандар: Бұл жазба сол жерде қалады», -деді.

 
 
 
Посмотреть эту публикацию в Instagram
 
 

«Бір ай бойы ораза тұту Құранда жоқ» Мақала "ЖАС АЛАШ" газетінен алынды. zhasalash.kz @_zhas_alash_ _____________________________________ Ораза тұту мәселесі Ибрагим пайғамбар арқылы тарамдалған бірқұдайлық рационал діннен бастау алады. Бұл рәсім иудаизм мен христиан дәстүрінде де көрініс тапқан. Бірақ христиан дініндегі 40 күндік ораза (Иса пайғамдардың шөлдегі қиындыққа тап болуы) Киелі кітаптарға қатысты мәселе емес, бұл дәстүр ретінде кейін қалыптасқан рәсім. Тура осындай қиясты ислам дініндегі «30 күн оразаға» қатысты айтуға болады. Шындығында, Рамазанда бір ай бойы ораза тұту Құранда жоқ, бұл араб халқының ежелгі салт-дәстүрі ғана. Егер Құдайдың сөзіне — Құранға ғана сүйенсек, бұл Киелі кітаптағы ораза жөніндегі сөздің төркіні Тәураттағы Йом Кипур оразасымен ғана байланысып тұр. Яғни, ислам дініндегі ораза тұту мәселесі иудаизмді негіздейтін Киелі кітаптан бастау алып отырғанын көреміз және Тәураттағы осы принцип Құранда да көрініс тауып, мұсылманшылықтың негізгі ұстанымдарына айналып отыр. Құранда ораза тұту жөнінде 2-сүренің (Бақараның) 183-аяттан бастап айтылады. Әрі қарай оразаны кімдердің тұту-тұтпауы және ораза тұта алмай қалған жағдайда қандай амал істеу қажеттігі түсіндіріледі. Бірақ 2-сүренің 183-аятында оразаның парыз екені айтылмаған. Аталған аят арабшадан аударсақ, мынандай түсінік береді: «Әй мүміндер! Бұрынғыларға ұсыныс етілгендей сендерге де ораза ұсынылды. Сақтықпен қарағайсыңдар!». Мұндағы «ұсыныс» сөзі оразаның парыз (міндет) екенін айшықтап тұрған жоқ. Сондай-ақ, «сақтық» жөніндегі ескертпеге де назар салған жөн. Оразаны қанша күн тұту керек? Бұл сұрақты Құранның бірнеше аятына анализ жасап табымыз. Мысалы, 184-аятта «санаулы күн» (арабша ма дудати – санаулы, аз, сирек мағынасында) деп айтылады. «Бір ай» («30 күн») деген сөз жоқ. «Санаулы» деп айтылуына қарағанда, ол санауға жеңіл сан, яғни ол адам қолының саусақтарының санына қатысты цифр. Мұның дәл осындай екені басқа аяттарда да дәлелін тапқан. Денсаулығы жақсы, алыс сапарда қиналып жүрген емес, солай бола тұра ораза тұта алмай өзін кінәлі сезінетін адам «10 кедейді» тамақатандыруы ізгі амал болып есептеледі. Ал ондай амал жасауға... #жалғасыкоментте

Публикация от Жанар Байсеміз-Колесникова (@janar_baisemizova)

Әрине, ақиқаты Аллаға аян. Дегенмен, мұндай салмағы ауыр жазба салмас бұрын тележурналистің де он ойланып, жүз толғанғаны рас-ау. Тек бір сұрақ: көздегені не, хайп па, лайк па? Мұнысы өзіне айып па, әлде аузына қарап, әр сөзін жақұт санап жүрген қалың оқырманына айып па?

Онсыз да ойы сан-сақта адасып, дін дегенде үрке қарап жүрген қазақ үшін бұл да бір соққыдай тигені анық. Ізіне еріп жүргенің далаға емес, молаға сүйреп бара жатқандай күй кешкен оқырмандары енді не істер екен? Жанар ханымның жазбаларын ары қарай оқи бере ме, әлде әлдеқашан жазылушылары қатарынан шығып кетті ме?

Ұсынған: Мақпал Сембай

Пікір қалдыру

Қатысты Мақалалар