Елбасының бес институттық реформасы мен «100 нақты қадам» – халықтық реформасы шын мәнінде, болашақты болжаған жоба. Мұның болашағы жарқын.
Қазірдің өзінде оның тиімділігіне қатысты отандық қана емес, шетелдік сарапшылар да өз бағасын беруде. Осыған қатысты Қызылорда облысы экология департаментінің басшысы Марат Құрманбаев өз пікірін білдірген еді.
«100 нақты қадам». Бұл – жаһандық және ішкі сын-қатерлерге жауап. Атқарылған іске тоқмейілсіп, арқаны кеңге салуға болмайтынын Елбасы Нұрсұлтан Назарбаев қашан да қаперге салып келеді. Президент бұл құжатта кәсіби мемлекеттік аппарат құруды міндеттеп, ашықтыққа басымдық беруді жүктеді. Бұл ретте сала мамандарының жалақысы қызмет сапасы мен оң нәтижесіне қарай жоғары болуы керектігі ескеріледі. Жаңа заңнамаларды әзірлеу барысында жемқорлыққа қарсы күресті күшейтіп, құқықбұзушылықтың алдын алатын арнайы бөлім құру қажеттілігі де айтылды.
І. КӘСІБИ МЕМЛЕКЕТТІК АППАРАТ ҚҰРУ. 1-қадам. Мемлекеттік қызметке қабылдау рәсімдерін жаңғырту. Мемлекеттік қызметке қабылдау төменгі лауазымнан басталуы тиіс. Нұрсұлтан Назарбаев халықтың сот төрелігіне қолжетімділігін жеңілдетіп, судьялыққа үміткерлерді іріктеуде біліктілік талаптарын қатайту қажеттігін алға тартты. Сонымен қатар олардың есеп беру тәртібін күшейтуді атап айтып, айрықша тапсырды. Сот рәсімдерін оңайлату және сот процестерін жеделдету үшін азаматтық-құқықтық даулар жөніндегі соттарға прокурорлардың қатысуын қысқарту да сөз болды. Бұл ретте жергілікті атқарушы органдар мен қоғамдастыққа есеп беретін жергілікті полиция қызметін құру тапсырылды. ІІ. ЗАҢНЫҢ ҮСТЕМДІГІН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ. 17-қадам. Заңның үстемдігін қамтамасыз ету судья лауазымына кандидаттарды іріктеу тетіктерін көбейту және біліктілік талаптарын қатайту. Міндетті түрдегі талап – сот істерін жүргізуге қатысудың 5 жылдық өтілі. Кәсіби дағдысы мен іскерлігін тексеру үшін ахуалдық тестілер жүйесін енгізу. Судьялыққа үміткерлер соттарда стипендия төленетін 1 жылдық тағылымдамадан өтеді. Бір жылдық тағылымдамадан кейін судья бір жылдық сынақ мерзімінен өтеді. Басты басымдық берілген институттық реформаның үшіншісі – индустрияландыру және экономикалық өсім бағыты. «100 нақты қадамның» 49 қадамы осы салаға тиесілі екендігінің өзі оның қаншалықты маңызы барын анық аңғартады. Мұнда ауылшаруашылық жерлерін тиімді пайдалану, салық және кеден саясаты рәсімдерін оңтайландыруға дейін қамтылған. Экспорттық және импорттық кеден рәсімдерінен өту кезінде «бір терезе» қағидатын енгізу де көзделген. Қазақстанның әлемдік нарыққа шығуы, ет-сүт өнімдері өндірісін дамыту, халықаралық хаб құру, стратегиялық инвесторларды тарту міндеті бар. Осы орайда Алматы іргесінен әлемдік стандартқа сай келетін халықара-лық жаңа әуежай салу да жоспарда тұр.
ІІІ. ИНДУСТРИЯЛАНДЫРУ ЖӘНЕ ЭКОНОМИКАЛЫҚ ӨСІМ. 70-қадам. «Астана EXPO – 2017» инфрақұрылымдары арқауында арнаулы мәртебе бере отырып, Астана халықаралық қаржы орталығын құру. Қаржы орталығының ерекше заңды мәртебесін Конституцияда бекіту. Орталықты ТМД, сондай-ақ Батыс және Орталық Азияның барлық өңірлерінің елдері үшін қаржы хабы ретінде қалыптастыру. Өзіндік заңдылықтары бар тәуелсіз сот жүйесін құру, ол ағылшындық құқық қағидаттарымен қызмет істейтін болады. Судьялар корпусы шетелдік мамандардан құрылады. Болашақта Қазақстанның қаржы хабы әлемнің 20 алдыңғы қатарлы қаржы орталықтарының қатарына енуі тиіс. Төртінші бағыт – біртектілік пен бірлік. «Мәңгілік ел» патриоттық актісі жобасын әзірлеу арқылы білім беру саласындағы оқу бағдарламаларына «Мәңгілік ел» құндылықтарын енгізу, «Қазақстан – 2050» стратегиясын жүзеге асырудың жүйелі талабына сақадай-сай келетін жұмысшы рөлін және кәсіптік-техникалық мамандықтардың артықшылықтары мен танымалдылығын насихаттауға бағытталады.
ІV. БІРТЕКТІЛІК ПЕН БІРЛІК. 86-қадам. Қазақстан халқы ассамблеясының «Үлкен ел – үлкен отбасы» кең көлемді жобасын әзірлеу және жүзеге асыру, ол қазақстандықтардың біртектілігін нығайтады және азаматтық қоғамның бүтіндігін қалыптастыру үшін жағдай туғызады. Бұл барлық жұмыстар Қазақстан Республикасының туристік саласын дамытудың 2020 жылға дейінгі тұжырымдамасын (ішкі туризмді дамытуды қоса есептегенде) және «Астана –Еуразия жүрегі», «Алматы – Қазақстанның еркін мәдени аймағы», «Табиғат бірлігі және көшпелі мәдениеттер», «Алтай інжулері», «Ұлы Жібек жолын қайта жаңғырту», «Каспий қақпасы» өңірлік мәдени-туристік кластерлерін құруды жүзеге асырумен байланыстырылады. Бесінші бағыт – есеп беретін мемлекет қалыптастыру. Мемлекеттік жоспарлаудың ықшам жүйесін қалыптастыра отырып, биліктегі ашықтыққа басымдық берілген. Әсіресе, мемлекеттік ор-талық органдардың статистикалық база мәліметтеріне онлайн-қолжетімділік қамтамасыз етілуі тиіс. Өзін-өзі реттеу және жергілікті өзін-өзі басқару жүйесін дамыту арқылы халықтың әділ шешім қабылдау үрдісіне қатысу мүмкіндігі кеңейе түседі. Атап өтетін тағы бір жайт, шалғайдағы шағын елді мекендерде жергілікті өзін-өзі басқарудың дербес бюджеті енгізілетін болады.
V. ЕСЕП БЕРЕТІН МЕМЛЕКЕТТІ ҚАЛЫПТАСТЫРУ. Канададағы Canada Servіce және Австралиядағы Centrelіnk үлгісі бойынша мемлекеттік қызметтердің бірыңғай провайдеріне айналатын «Азаматтар үшін үкімет» мемлекеттік корпорациясын құру. Мемлекеттік корпорация халыққа қызмет көрсететін барлық орталықтарды бір жүйе-ге интеграциялайды. Қазақстан азаматтары мемлекеттік қызметтерді бір жерден алатын болады. Мемлекеттік қызметтің сапа менеджментін ІSO 9000 сериясына сәйкес халықаралық сертификаттау. Ендігі меже – Елбасы елеп-екшеп, бағыт-бағдарын айқындап берген нақты міндеттерді мінсіз орындау болмақ.
Қазақстан әлемнің дамыған 30 елінің қатарына ниетті. Оның басты негізгі – сәтті кәсіпкерліктердің дамуы. Біздің «2050» стратегиясы – елдің 30 дамыған мемлекеттің қатарына енуіне ықпал жасайтын даму бағдарламасы. Барлық бағдарлама жобалар соған бағытталған.
«100 нақты қадам» елімізде «2050» стратегиясын жүзеге асырумен қатар Қазақстан мемлекеттілігін нығайтуға, негізгі бағыттан аспауға, күрделі кезеңнен сенімді өтуге жағдай жасайтын бағдаршам іспетті. Президенттің басты назар аударуының арқасында Сыр өңірінде экологияны жақсарту бағытында үлкен жұмыс жүргізіліп жатыр.
Әлемде мұхит пен мұхитты қосқан арналар бар, бірақ құрғап қалған теңізді қайта қалпына келтірген жобалар – жоқтың қасы. Елбасы Нұрсұлтан Назарбаевтың бастамасымен қолға алынған «Сырдария өзенінің арнасын реттеу және Солтүстік Арал теңізін сақтап қалу» жобасының жүзеге асыры-луы – осының жарқын мысалы. Әлемдік қауымдастық Кіші Арал теңізінің қайта оралуын жоғары бағалап, оны «ғасыр жобасы» деп атады.
Елбасы сонау тәуелсіздіктің алғашқы жылдары экологиялық аймақтағы Қызылордада бес мемлекет басшыларының басын қосып, алғаш рет Арал проблемасын халықаралық деңгейде талқылады. Арал экологиясы әлемнің ортақ проблемасы екеніне жер жүзі қауымдастығының көздерін жеткізіп, оны сауықтыру жолында көп күш-жігер жұмсады.
Осы кезеңде буыны бекімеген жас мемлекеттің басқа да қиындықтары көп болғанына қарамастан, халықты осынау қасіреттен құтқаруға белсене кірісуі үлкен ерлік еді. Соның нәтижесінде Кіші Аралды сақтап қалудың идеясы – САРАТС жобасы дүниеге келді. Жобаның алғашқы кезеңінде теңізді бөліп тұратын 14 шақырым Көкарал бөгеті тұрғызылып, Ақлақ тоспасы салынды. Сырдария өзенінің арнасы реттеліп, Қараөзек, Әйтек тоспалары қайта жаңғыртылды. Кіші Аралдың суы бұрынғы жағалауына жетіп, теңіз акваториясы бес есе ұлғайды. Аймақтың ауа райы жақсарды. Байырғы балық шаруашылығы қайта өркендеді. Қаладан 75 шақырымға қашықтап кеткен теңіз қазір 17 шақырымға жақындады. Теңіз тағдыры Орта Азия мемлекеттеріне ортақ болса да, бірде-бір ел мұндай істі қолға алмаған еді.
Аралдың қайта оралуы аймақтағы дәстүрлі балық шаруашылығының қайта жандануына серпін берді. Соның нәтижесінде тұзданған судың көлемі азайды. Бұрын теңізде балықтың екі-ақ түрі болса, қазір 22 түрі бар. Бүгінгі таңда одан 4,5 мың тоннадай балық ауланатын болса, болашақта 30 мың тонна өнім алуға мүмкіндік туды.
Елбасы Аралға сапарында жобаның екінші кезеңін жүзеге асыруға тапсырма берген болатын. Қазіргі таңда САРАТС-2 жобасын жүзеге асыру қолға алынып, оның 6 компоненті мақұлданды. Жалпы алғанда, екінші кезеңнің іске асырылуы жаңа мүмкіндіктерге жол ашады.
Бүгінде екі ауданда қазіргі заманғы технологиямен жабдықталған бірнеше балық зауыты жұмыс істейді. Биылғы жылы құрамында «Байқоңыр» ӘКК ҰҚ, балық институтының Арал филиалы және 19 балық шаруашылығы мен мүдделі ұйымдар кіретін балық консорциумы құрылды. Бұл өндірілген өнімнің өңделуіне жол ашып, оны Ресей, Украина, басқа да елдерге экспортқа шығаруға мүмкіндік беріп отыр.
Арал жұртшылығы Елбасының тікелей қамқорлығын көріп, бүгінгі ұстанған саясатының жемісін нақты сезініп отыр. Халықтың өз Президентіне ықыласы айрықша. Құрғап қалған теңіздің қайта оралуы халықтың тұрмыс-тіршілігін жақсартып, ертеңге сенімін еселей түсуде. Әлем жұртшылығы ғасыр жобасы атаған ұлан-ғайыр істің шарапатын, ғажайып жемісін халық көруде.
"Қамшы "сілтейді
Дереккөз: Айқын-ақпарат